יום ראשון, 31 במאי 2015

בחירה חכמה של בגדי-ילדים



בחירת בגדי-ילדים אינה מלאכה קלה כלל ועיקר, משום שהיא מחייבת השקעת מחשבה במכלול של מרכיבים שסופם להניב תוצאה טובה.
אחד השיקולים הראשונים, בבחירה-חכמה של בגדי-ילדים, מתמקד בגודלו ומשקלו של הילד וזאת מתוך ידיעה כי בתוך זמן קצר יחסית, יגדל ויתפתח מעבר למידת הבגדים שהוא לובש. כאן מצויה כמובן האפשרות, לרכוש עבור הילדים בגדים הגדולים, לפחות במידה אחת ממידותיהם וכך להבטיח המשך השימוש בהם, גם כעבור שנה ויותר. אלא שדווקא בנקודה זאת, יש צורך בשיקול נוסף: על אף מידתו הגדולה של הבגד, הוא חייב להמשיך ולהיות נוח לשימוש וידידותי לגופו של הילד, שלא יסבול מבגד גדול יתר על המידה.
בחירת בגדים נוחים ונעימים להלבשה, כאלה שאינם מגבילים את התנועה ומסרבלים את חיי הילדים, עומדת אף היא במרכז השיקולים בבחירה חכמה של בגדי-ילדים ולכך מתווסף גם שיקול חשוב נוסף: בחירה של בדים נעימים, לא גסים ולא מחוספסים ובהם גם תפירה עדינה ואיכותית, שלא תגרום לילדים חכוך מיותר או גירוי בעורם העדין.
שוק בגדי-הילדים, מציע אפשרויות נרחבות של עיצובים, גזרות, צבעים ובדים ומכאן נגזר לעיתים הקושי בבחירה, בין העדפתו של הילד (הגדול) לבין הבחירה של הוריו ולא תמיד יש ביניהם התאמה. ככל שמדובר בפעוטות או ילדים קטנים יותר, אין הבעיה הזאת עולה על סדר-היום אולם ככל שמדובר כבר בילדים או ילדות בני 10 ומעלה, עלול להיווצר העימות בין העדפותיהם של הילדים לבין שיקולי הוריהם ובכלל זה השיקול התקציבי.
במקרים כאלה, כמו בכל דבר אחר בחיים, מומלץ להגיע להסכמה על דרך הפשרה ובלבד שתהליך בחירת הבגדים יסתיים כך שהבגד הנרכש לא ימצא את מקומו לנצח בארון-הבגדים. אגב, בהחלט מותר לוותר על 'מותגים' אופנתיים המוסיפים מחיר לא מוצדק לבגדים שממילא אורך-החיים שלהם קצר למדי או שעוברים לדור הבא.

יום שלישי, 12 במאי 2015

החיסכון שברכישה במכירה פומבית באינטרנט



החיסכון הגלום ברכישה במכירה-פומבית באינטרנט, נובע בראש ובראשונה מן העובדה לפיה, במחיר המוצרים הנמכרים, אין מגולם מרכיב שכר-הדירה, הרובץ בדרך-כלל על חנויות. ככל שהחנות גדולה יותר ומצויה במקום מרכזי, שכר-הדירה שלה גבוה יותר ונתח נכבד ממנו 'מגולגל' למחיר המוצרים.
נוסף לכך ובניגוד לחנויות, במכירה-פומבית באינטרנט, אין צורך בכוח-אדם, מוכרנים, זבנים ונותני-שירות למיניהם, כך שגם עלות שכר-העבודה, 'משתחררת' ממחירם של המוצרים הנמכרים.
גם העובדה לפיה מתנהלת המכירה-הפומבית בהתאם ל'כללי-השוק', המבוססים ברגע נתון על היצע וביקוש, מוזילה את מחיר המוצרים הנמכרים. לכל אלה צריך כמובן להוסיף את התחרות הקיימת גם בעולם המסחר המקוונן, כמו במרחבי השוק הרגילים, מה שמבטיח מחירים ידידותיים יותר למשתתפים במכרזים, מתוך כוונה לשמור על ציבור לקוחות קבוע וגדל ולא חד-פעמי מזדמן.

יום ראשון, 15 במרץ 2015

על שיטת המכרז האנגלי וסוגיה



מכרז אנגלי, הידוע גם בשמו מכירה אנגלית (English Auction), הוא למעשה שיטת המכירה הפומבית המוכרת והנפוצה ביותר ברחבי העולם ומקורו כמובן באנגליה. שיטה זו זכתה לפופולריות רבה כל כך הודות ליעילותה ולפשטותה. בתי מכירות פומביות מפורסמים, כגון כריסטי'ס וסותבי'ס מתנהלים לרוב על פי שיטת המכרז האנגלי.      
מטרתו של המכרז האנגלי זהה למטרה העקרונית של כל המכרזים באשר הם והיא קביעת ערך של מוצר מסויים שמחירו אינו קבוע מראש. זאת כמובן בשונה מכל עסקת מכירה אחרת בה המוצר מגיע עם תו מחיר שנקבע מבעוד מועד על ידי המוכר.
בשיטת המכרז האנגלי בית המכירה הפומבית מציג לראווה, באמצעות כרוז המנהל את האירוע, מוצר כלשהוא למכירה. כל משתתף מכריז באופן פומבי, אם זו בצעקה או בהרמת שלט אישי, על המחיר אותו הוא מוכן לשלם על המוצר. כל הצעה חייבת להיות גבוהה יותר מקודמתה. לאחר הכרזת מחיר על ידי מי מהמשתתפים, הכרוז בודק האם יש משתתף המעוניין להציע מחיר גבוה יותר. במידה וכן, המכרז נמשך. במידה ולא, המכרז מסתיים. הזוכה במכרז, הקונה לצורך העניין, יהיה זה אשר יישאר אחרון ללא משתתפים אחרים שיציעו מחיר גבוה משלו. לעיתים, יוכרז על מחיר מינימלי לרכישה ועסקת המכירה תאושר אך ורק במידה והזוכה הציע סכום שווה או גבוה לסכום המינימום שנקבע.

יום חמישי, 29 בינואר 2015

ניתוח להסרת שקד שלישי - על מה ולמה



השקד השלישי ממוקם בחלקו העליון של הלוע ומוכר גם בשמות פוליפ ואדנואיד. השקד השלישי הינו חלק מהמערכת הלימפתית, הלא היא מערכת החיסון. מערכת החיסון עוזרת לגוף במלחמתו נגד מזהמים כמו וירוסים וחיידקים, שחודרים אל מערכת הנשימה דרך חלל הפה.
השקד השלישי, כמו אחיו השקדים, מגיב לאותם מזהמים על ידי התנפחות ואדמומיות. לגדילתו של השקד השלישי ישנן תופעות נלוות כמו חסימה של האף, הצטברות נוזלים באוזניים, ירידה בשמיעה, נזלת כרונית, נחירות והפסקת הנשימה בזמן השינה.
במקרים של שקד שלישי מוגדל, אשר גורם לדלקות גרון חוזרות ונשנות ולדום נשימה חסימתי בלילות, הטיפול המומלץ הוא ניתוח להסרת השקד השלישי. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית ובמהלכו, השקד מוסר דרך חלל הפה, שביל גישה, אשר אינו מותיר צלקות. לאחר הניתוח יאושפז המטופל למשך לילה אחד ובמידה ולא חלו סיבוכים לאחר הניתוח, ישוחרר ביום למחרת.
ההחלמה מניתוח להסרת השקד השלישי, אורכת כשבוע עד עשרה ימים בזמן זה, תחושה של כאב באזור הלוע, הינה שכיחה. בזמן תקופת ההחלמה מומלץ לצרוך מוצרי מזון רכים ופושרים כמו גלידה ומוצרי חלב. כמו כן, כדאי להימנע מפעילות גופנית, לפרק זמן של שבוע ומשהות ממושכת בחום.
ניתוח להסרת השקד השלישי הינו ניתוח מאוד נפוץ בתחום רפואת האף, אוזן גרון ומבוצע באופן תדיר. לניתוח ישנם אחוזי הצלחה רבים והינו מאוד יעיל בפתרון בעיית המטופלים, כמו גם בשיפור איכות חייהם.

יום שני, 29 בדצמבר 2014

על המכרז האנגלי הנפוץ וכיצד מתנהל



מכרז אנגלי הוא הסוג הנפוץ והמקובל ביותר של מכירה פומבית ברוב מדינות העולם. את המכרז האנגלי פותח מנהל המכרז או אחד המשתתפים כשהוא נוקב בהצעת מחיר ראשונית; אחריו רשאי כל אחד מהמשתתפים האחרים במכרז להציע מחיר גבוה יותר מהאחרון שהוצע, ובכך להתחרות על רכישת הסחורה. הזוכה, בסופו של דבר, הוא המשתתף שהציע את המחיר הגבוה ביותר. על מנת לוודא שלא נותר איש שמוכן לאתגר את ההצעה האחרונה, ניתנת מסגרת זמן קצובה בה שאר המשתתפים שוקלים אם ברצונם להעלות את המחיר. את מסגרת הזמן הזו אנו מכירים מהספרות, הטלוויזיה והקולנוע בקריאה המפורסמת – "פעם ראשונה... פעם שנייה... פעם שלישית..." ובאין היענות לקריאה מוכרז – "נמכר!"
סוג נוסף של מכרז אנגלי נפתח בהצעת מחיר נמוכה במיוחד אשר עולה בהדרגה בצעדים קבועים. במהלך המכרז פורשים משתתפים אשר אינם מסכימים להצעת מחיר שננקבה. מכרזים אלה מסתיימים כשנותר משתתף אחד שמוכן להיענות להצעת המחיר האחרונה, והוא הזוכה ברכישת הסחורה. בחלק מהמכרזים נקבע מראש מחיר מינימלי למכירת הסחורה, ואם במהלך המכרז איש לא הציע מחיר שמשתווה או עולה על מחיר זה – הסחורה לא נמכרת.
כיום אתרי אינטרנט רבים מציעים למכור או לקנות סחורה בשיטת המכרז. למכרז המתבצע באופן מקוון מוקצב פרק זמן מסוים, ובסופו נסגר המכרז והסחורה נמכרת למרבה במחיר.